HTML

gonosz1hal

Gonosz, gonosz, gonosz egy hal.

Friss topikok

Linkblog

Most, hogy megint brutálisan leminősítették az országot, az országgal a zembereket, hirtelen fura gondolatom támadt. Egy egészen szimpla eseménysort vízionálok, aminek a plauzabilitása meglehetősen alcsony volt eddig, de szerintem egyre izgalmasabban alakulnak az esélyek.

Felvezetés

Tegyük fel, hogy igaza van a Wall Street Journal szakírójának – a Financial Times-t most hagyjuk, ők szinte folyamatosan rémes dolgokat vízionálnak manapság, ezért nehéz egy rémálomban komoly szerepet adni nekik – és valóban nem más, mint szerencsejáték a magyar kormány "különutasnak" hívott gazdaságpolitikája.

Minden szerencsejátékban nagyot lehet hasalni, az ember maximum annyit tehet, hogy amikor elvesztett egy bizonyos összeget, abbahagyja aznapra a játékot, eszik egy kis kaszinótojást, iszik hozzá egy kis pezsgőt, majd eltolja a szekeret. A nagy különbség a kaszinó és az államgazdasági méretű szerencsejáték között hogy ez utóbbi esetben van egy "point of no return", egy olyan pillanat, amikor már nem lehet kiszállni, amikor a kijáratot elállja néhány markos legény furkósbotokkal, aztán pattan az ember kezéről a másolat-Rolex lefele, lekapják a makkos cipőt, a selyeminget, a gatyát, majd emberünk repül ki a hóra. Ezt hívják ebben a műfajban államcsődnek.

Katarzis

Mi történik, ha Matolcsy új gazdasági mechanizmusa bedöglik, mert egyszerűen nem vevő rá a piac?

Tegyük fel, hogy 2011 őszére már papíron sem lesz meg a Fidesz támogatottsága. Az állami szektorban dolgozók fizetései több hónapot késnek. Az állami megrendelésekért nem fizetnek. Az állampapírok még a vécére sem kellenek, az önkormányzatok többsége csődben. A forintot gyújtósnak veszi át a MÉH.

A Nemzeti Együttműködést máshogy képzelő tömegek utcára mennek, nem lesz tömegközlekedés, megszűnik az alapellátás, a szemét hegyekben áll az utcákon. Rövid kardlapozást követően az általános sztrájk miatt kénytelen felállni a kormány.

Schmidt pár hetes személyes pánik után (nem erre a szerepre szerződteték) úgy dönt, mégsem emigrál, vagy legalábbis előtte – 2012 tavaszára – új országgyűlési választásokat ír ki.

"Megoldás"

Ki nyerné a rendkívüli választásokat? Azt hiszem, az MSZP alapvetően kizárható, mert a zemberek szerint többek között ő tehető felelőssé a helyzetért, ami kialakult. A Fidesz, ugye, éppen bukik. Nem marad más, mint a Jobbik meg az LMP. Ha abból indulok ki, hogy milyen arányok jellemzik e két pártot egymáshoz képest, akkor Vona Gábor megkoronázása szinte borítékolható.

Alapvetően ennyi múlik azon, hogy Matolcsy ne csak hülyeségeket beszéljen, hanem valóban perspektivikus, meggyőző eredményekkel álljon elő. Számokkal, ha lehet. Méghozzá hamarosan, mert már a tökeinket szorongatják, a Jobbik pedig a spájzban van.

Címkék: választások jobbik matolcsy györgy ner

87 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://gonosz1hal.blog.hu/api/trackback/id/tr912497005

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ország mészárosa? 2010.12.07. 11:04:56

mese Atyafiak, vannak hivatások, szakmák, melyek koronként más és más megitélés alá esnek! Napjainkra, látván a húsárak emelkedését, a hentes és mészáros szakma az én szememben nívós pénzkeresetnek minősül! Gondoljuk csak végig, erre mindig van keresle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zero_Toleransz 2010.12.06. 23:17:57

most, hogy végre vissza leszünk minősítve, nem látom értelmét semminemű pesszimizmusnak

embertanfolyam.blog.hu/2010/12/06/orban_a_moodys_leminositesrol_targyal_a_papaval_kepriport

Lev Menachem 2010.12.06. 23:19:01

mostmár tényleg minden elmebeteg bekerül a blogajánlóba aki a kormányt fikázza?

Lev Menachem 2010.12.06. 23:20:54

@Zero_Toleransz:

nyugodtan nevet változtathatnál mondjuk Zero_Talentum -ra

Szelki Lata 2010.12.06. 23:28:27

Ezek azok, akik a Merrill Lynch-et olyan jól értékelték?
Ja, tényleg szurkoljunk együtt Mo. bukásának. A szocik tudták egyedül a tuit, jaja.

Zero_Toleransz 2010.12.06. 23:31:44

@Lev Menachem: ez tényleg idegesítő! A jövő évre előirányzott 150 milliós NMH bírságokból származó bevételt jó lenne egyedül az index-től beszedni.

Zero_Toleransz 2010.12.06. 23:42:30

@Szelki Lata: reggel pihenten fuss neki újra a blogbejegyzésnek.

csi szi 2010.12.07. 00:13:33

Nem elképzelhetetlen forgatókönyv. A másik az, hogy Viktor jobbkezét mégiscsak levágják jövőre.

freemind93 2010.12.07. 01:02:08

nekem is a poszt felvetese jutott eszembe a hir hallatara. mi lesz itt ha lehuznak a slozin minket? mit fog a magyar tenni, ha a megvaltoban is csalodni kell, nem lesz kolbaszbul a kerites (asszem most esik le, h ez a free lunchel kb egyenerteku)?

freemind93 2010.12.07. 01:04:24

@csi szi: nem tudom, szerinted a jobbkezet koveti a test, vagy a test akaratat a jobb?

vagy arra gondolsz, levagjuk, eltemetjuk, besozzuk, kopkodjuk, rafogjuk, es radikalisan megvaltoztatjuk a politikankat?

rockjano_ 2010.12.07. 01:22:20

Az mszp lesz a váltópárt, Akár tetszik akár nem (nekem nem annyira)

Pont a Fidesz nem engedi hogy új alakulat kerülhessen helyzetbe.

nem tudom mikor de le lesznek váltva. Dupla vagy semmit játszanak szerintem, a semmi esélyesebb

tcom 2010.12.07. 01:43:29

Szerintem kitart 2014-ig a különsarcokkal, mag.nyugdíjpénzekkel. Aztán, amikor igazán nagy baj lesz, akkor a nyugdíjak csökkentését is nyugdíjmentő intézkedésnek adják be.

Lehet úgy is gondolkodni, hogy ha már annyira akarja a Fidesz a csődöt, akkor jöjjön minél hamarabb. legyünk túl a Fideszen is. Meglepő lenne ha a mostohafiú (Jobbik) jól jönne ki a Fidesz bukásából. Hiszen majdnem mindenben karöltve járnak. Illetve Orbánék folyamatosan csak egyre figyelnek, a szélsőjobb ígéreteinek lenyúlására.

Ha majd szétesőben a Fidesz, előbb utóbb előjönnek a "normális" jobboldali politikusok. Pl. Varga Mihály sokáig nem vett részt az előadásban. Többször összeveszett álmodozó gyurival. Igaz, ha sokáig asszisztál elveszti a hitelét. Ha lenne igazi tökös Fideszes politikus, akkor Gyurcsány esetéből tanulva nem várná meg az öszödi beszédet, hanem látva a fejleményeket kiállhatna és elmondaná, hogy ehhez többet nem asszisztál. Igazi hős lenne pár év múlva. Egy Varga szerű szakembert bármilyen pénzintézet fogadná.

Ha létrejön új jobboldal és az LMP bekerülhet hatalomba. A Fidesznek kuss lesz, mint az MSZP-nek.

Táskás Tóni 2010.12.07. 01:44:37

@csi szi: Nem fogják levágni a delejes ember jobb kezét , hiszen ezek együtt szárnyalnak,pontosan úgy, mint ma az euro és a frank a ft-hoz képest.

tcom 2010.12.07. 01:46:19

@rockjano_:

Amikor kiépítik a korlátlan hatalmat, akkor elfelejtik, hogy egy elvesztett választás után az utódnak is korlátlan hatalma lesz. Ez az az eset, amikor vágjuk a fát saját magunk alatt.

Táskás Tóni 2010.12.07. 01:48:36

@tcom: A görögválságozó csontvázról beszélsz? Ő már akkor beállt a sorba ,amikor megkapta az első pofán csapást , amiért szájára vette a svéd modellt a nyugdíjrendszerben.

Lev Menachem 2010.12.07. 01:50:37

@rockjano_: még hogy nem szeretnéd te kis komcsi aggitátor :D:D ,istenem, egy baj van veletek, hogy mindig magatokból indultok ki

tcom 2010.12.07. 02:05:08

@Táskás Tóni:

De legalább megpróbálta, evvel is kilóg a sok bologatójancsi közül. Csak sajnálom, hogy hagyja magát leamortizálni.

Táskás Tóni 2010.12.07. 02:42:16

@tcom: A pofáncsapás után nem győzött eleget görögválságozni és "csontvázkeresni", bőven beállt az idióták nagyon hosszú sorába.

Táskás Tóni 2010.12.07. 02:46:09

@Lev Menachem: Én szeretném , mert ennél az impotens cinikus ostoba bandánál csak jobb jöhet. Az egész világ a delejes emberen és a jobbkezén röhög, akárhova megy csak pofánb...ák Orbánt. Kész csoda , hogy a pápa nem szivatta, vagy mégis?

elfelejtette 2010.12.07. 03:27:26

A teljes allami fizeteskeptelenseg eselye nagyon alacsony. Ha a piaci reakciokat nagyleptekben nezik el Matolcsyek, akkor egy ir vagy gorog mentocsomagszeru dologra lehet szamitani. Termeszetesen egy ujabb hitelcsomag oriasi arculatvesztes volna Orbannak es Matolcsynak, ebben az esetben viszont en inkabb Fideszen beluli palotaforradalomra szamitok, mint elorehozott valasztasra, a Fidesz tobbsege szilard 2014-ig.

Hogy utana mi lesz, az ketseges, de en is tartok attol, hogy az MSZP-t tovabbra is rengetegen fogjak utalni. Az Orban/Matolcsy Fidesz kudarca egyaltalan nem kozepre tolodast, hanem szelretolodast fog okozni a tarsadalomban. Ha tippelni kell, akkor Fideszen beluli kemenyvonalasok koalicioban a Jobbikkal szerkezetben. Akkor lesz am csak voodoo gazdasagpolitika. :)

Szebb jovot! (Csak viccelek, nem vagyok Jobbik szimpatizans)

Megdobbent 2010.12.07. 05:47:22

Nincs ennek az orszagnak se jelene, se jovoje, de soha nem is volt benne egy tisztesseges kormany sem, vagy mondjuk merheto epeszu tomeg. Ez van, selejtorszag.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.12.07. 05:51:50

@Lev Menachem:
írj egy orbán-(vagy matolcsy vagy schmitt)ekéző posztot és az index címlapjára kerülsz.

kpityu2 2010.12.07. 06:08:32

Roppant érdekes jövőkép. Miként adunk fizetést a léhűtőknek, ha hitelképtelen lesz az ország? Mert a léhűtés fontos szolgáltatás, különösen melegben, de ha mindenki léhűt akkor csak hitelekből lehet élni. Egy darabig.
Vagyis kb. leszarom hogy az állami szektor dolgozói mennyit tüntetnek. Ha keveslik a fizetésüket, álljanak be a szövőgép mellé.

Deneware. 2010.12.07. 06:20:26

Vagy bomlik a Fidesz és nyernek a Kereszténydemokraták. Azért -lássuk be- komoly alternatívája Vonának Semjén... :o)

Link Elek 2010.12.07. 06:38:18

volt mar ilyen a tortenelemben. Hitler is igy kerult hatalomra.
ez a Jobbik-os scenario teljesen elkepzelheto.
kerdes, hogy matolcsi ezoterikus kozgazdasagtana mogott valahol a melyben vannak-e szamok. ha nincsenek, akkor gyors lesz a vég.
ra vagyunk szorulva a kozep/hosszutavu "spekulonsok" penzere. ha ok nem adnak 50milliard$ ertekben a kovetkezo evekben, akkor minimum Gorogorszag leszunk, de ha rajtunk akar peldat statualni az EU(nem vagyunk euro tagok!), akkor siman hagynak bedolni.
hogy az mennyire szar, azt itt Europaban mar krva regen nem latta senki.
delamerikaban erdemes korulnezni. ott tortentek hasonlok.

borshó 2010.12.07. 06:42:40

@kpityu2: "Vagyis kb. leszarom hogy az állami szektor dolgozói mennyit tüntetnek. Ha keveslik a fizetésüket, álljanak be a szövőgép mellé."
Remélem, ezt majd akkor is így gondolod, amikor legközelebb rendőrre, orvosra, tűzoltóra, tanárra lesz szükséged. Vagy ha lejárt az útleveled, munkanélküli leszel, megváltozik a lakcímed, stb. De sebaj, majd veszel helyette szép szőttest.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.12.07. 07:05:46

ha az értelmiségi index olvasókon múlik, akkor nem nyerhet más, csak az mszp/szdsz koalíció!!!
hajrá 2012!!

öcsi55 2010.12.07. 07:21:12

@Táskás Tóni: álmodik a nyomor!
2014-ben Fidesz gyözelem,már most biztos.
Lehet,hogy nem 2/3,akkor már nem nagyon kell.
Az elkövetkező 3/5 évben, a fontos törvényeket
meg alkotja.Utánna meg csak tapsolnod kell, a Fidesznek Tónió!

pfekete101 2010.12.07. 07:42:34

Jo a poszt, en mar Jobbikos lettem. ;)

nemecsek ernő áruló 2010.12.07. 07:43:44

A jobbik akkor se tudna választást nyerni egyedül, ha a fidesz fél év alatt totális államcsődöt okozna egymaga. Sokkal előbb jön vissza az MSZP. Vegyük észre, hogy többségében a szoci szavazók nem átszavaztak a fideszre, egyszerűen nem mentek el.

pfekete101 2010.12.07. 07:51:43

mszp nem fog visszajonni. Legalabbis remelem. Eleg volt a kommunizmusbol! Ebreszto!
Szebb jovot!

öcsi55 2010.12.07. 07:56:26

@Gerzsonka: amit most a Gyurcsány művel,a szocikból 2014-re nem sok marad.

Kivlov 2010.12.07. 08:05:39

inkább 6szor vona, mint 1szer az a zsidóbérenc, gittegylet elempé...

Kivlov 2010.12.07. 08:09:07

borshó 2010.12.07. 06:42:40

ezt az alibidumát!
azt kéne végre tudomásul venni, hogy összes közszférai dolgozó "cash értelemben" ugyanolyan eltartott, mint egy nyugdíjas vagy egy szoc segélyes C! hiába adózik a béréből, azzal az állam csak egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt!
és ha épeszűen gondolkodnánk, akkor az állam csak annyit költene, mint amennyi a bevétele.
ennek meg a közszférai bérekre, létszámra, nyugdíjakra gyakorolt hatását szvsz nem kell részleteznem...

MyOpinion 2010.12.07. 08:09:28

Annyira utálom az olyan Fideszes csírákat, akik ha bántják a pártjukat máris leszociznak mindenkit.
Fel sem merül bennük, hogy Fidesz=Maszop, mind tettekben, mind szándékban.

Ma itthon a kommunizmust építjük. Gratulálok hozzá!

kamasuka 2010.12.07. 08:12:55

@rockjano_:
Az MSZP max. úgy lesz váltópárt, hogy kiesik a parlamentből, és bekerül helyette a Barcelona B.

Studt 2010.12.07. 08:16:00

A DEMOKRÁCIA PÁRTJA nyeri abba belefér minden olyan párt és ember aki nem akarja a FIDESZ BANDÁT!!!!
--bár itt nem választás lesz hanem harc---igazi FORRADALOM!!!!! Lőporszagot érzek!

Nemzeti TÖRPE most nem érzed---?????

Franciska18 2010.12.07. 08:16:54

Remek poszt, csak meg kellene filmesíteni, csak a baj az, hogy a legnagyobb filmstúdiók is csődben vannak, így marad a mi kis szerény filmgyártásunk. Erre képes az Index, még több ilyent mert ez kell a volt MSZP SZDSZ szavazóknak mert hitet ad nekik!

Studt 2010.12.07. 08:20:42

az mind MSZP-s? aki nem Fideszes?-ezt szajkózza a LopÓS HAZUG FIDESZ? ----ÁÁÁH---már ismeri mindenki őket, ez a duma rossz duma...a Szociális érzelmű éemberek és pártok mindíg is lesznek és vannak miden országban---de az nem BOLSI vagy KOMMUNISTA---(az csak a szajkó, papagáj duma))---a saját szavazóik fogják seggbe lőni a NEMZETI SZAROKAT----a felső tizezer meg akiket tömött pénzzel azok is menekülhetnek kifelé az országból !

Studt 2010.12.07. 08:21:50

én speciel a GONOSZ TÖRPE temetését várom---ott lesz nagy buli

nemecsek ernő áruló 2010.12.07. 08:28:26

@öcsi55: Ne "vérjobbos" Magyar Hirlapos kurucinfos szemmel nézd a dolgot, hanem bizonytalanként, olyan szavazóként, aki tavasszal nem ment el, de egy-két év alatt simán felejt, és elhiszi, hogy "ilyet még Gyurcsány se csinált".

Én most borítékolom, és egy láda sörben lefogadom, hogy így, vagy úgy, de Ferenc még lesz miniszterelnök!

Ringlósztár 2010.12.07. 08:30:11

@Lev Menachem:
Hát, ez a poszt nem fergeteges, de ha téged zavar a blogajánló összeállításának metodikája, miért nem a Magyar Nemzet honlapjáról választasz blogot?

kodó tamás 2010.12.07. 08:38:57

attól hogy a fides a "legjobb" attól nem lesz jó... gyakorltilag csak a nemzetontók között a legkevésbé nemzetrontó... de az... itt más megoldásokban kell gondolkozni.

a bejegyzés "1bites".

Chicano 2010.12.07. 08:42:36

A poszt jó, a kérdésfelvetés jogos. A gond csak az hogy az Index címlapra kikerült többi bloghoz hasonlóan tele van feri fan mszps hozzászólókkal akik érdemi kommunikáció helyett a monnyonleaszemétpatásorbán szintjén tudnak kommunikálni. Ezek az emeszpét várják vissza, ezek nem értik meg hogy ha bukik a fidesz akkor nem a kedvenc pártjuk jön hanem valami egészen más. Ami nekik valószínűleg sokkal rosszabb lesz.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.07. 08:55:59

Nem szavazta meg a simlis, álszent Fidesz Szögi Lajos családjának kártérítését!

Nyolc honatya kivételével elutasították a Fidesz képviselői azt a törvénymódosítást, ami lehetővé tette volna, hogy az Olaszliszkán meglincselt Szögi Lajos családja megkapja a nekik megítélt 46 millió forint kártérítést.

Nem vette tárgysorozatba a parlament azt a törvényjavaslatot, ami alapján lehetőség nyílt volna, hogy az Olaszliszkán meglincselt Szögi Lajos családja megkaphassa a számukra jogerősen megítélt kártérítést. A bíróság korábban ugyanis 46 millió forintot ítélt meg a családnak, de – miként ezt lapunk is megírta – a tettesek családjának gyakorlatilag nincs vagyona, így semmi esély nincs arra, hogy ezt a pénzt valaha is behajtsák rajtuk.
A parlament azonban 117 igen és 215 nem szavazattal nem vette tárgysorozatba a javaslatot. Az MSZP, a Jobbik és az LMP jelen lévő képviselői támogatták az előterjesztést, de nyolc JÓÉRZÉSŰ Fideszes képviselő is megszavazta, nevezetesen Bácskai János, Braun Márton, Gulyás Gergely, Gyimesi Endre, Herman István Ervin, Horváth László, Manninger Jenő és Szabó Tamás, valamint a KDNP-ből Pálffy István.

További 11 Fideszes tartózkodott.

A nem-el szavazók között csak Fideszes és KDNP-s képviselők voltak!!!!

Ilyen ez a banda, "szép volt fiúk!" A jó édes anyátok!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.07. 08:58:07

Az a helyzet, hogy 2014-ig nem lesz komoly balhé. Nekem a tippem az, hogy ügyes osztogatással 2014-ben is nyerni fognak. A pénz adott a nyugdíjkasszából, és akármilyen szarul is kormányoznak, a 2-3%-os gazdasági növekedés meglesz a következő évekre, akár több is. A bili csak később borul ki.

Ami a Jobbikot illeti, szerintem esélytelen, hogy a Fidesz elnépszerűtlenedése után nyerni tudjon. Egyrészt Orbánnal egyik fő probléma a diktatórikus lépések, miközben a Jobbikkal szemben is vannak ilyen sejtések, vádak. Egyébként a Fideszhez képest alaptalanul, mert a Jobbik messze nem 1 személyes párt. A másik, hogy a(z ál)nemzeti kártyát, valamint a tőkeellenes kártyát épp most játssza ki a Fidesz, ezután a Jobbiknak nem lesz lehetősége azzal szavazatokat szerezni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.07. 09:03:54

@Chicano:
Persze, mindenki Feri fan, akinek kivan a töke Orbánból...

Egyébként megjegyzem, nekem éppen azért volt ki a tököm Gyurcsánnyal anno, de most is ugyanaz a véleményem róla, mert az MSZP egy Orbán klónt talált magának. Hogy mit értek Orbán klón alatt? Hát hogy erős küldetéstudat, ellentmondást nem tűrve, karizmatikus, hatásvadász beszédek, demagógia, ugyanakkor mögötte bűzlik valami. Éppen ezért nagyon ostobának tartom azokat, akik ezek után pont Orbánt akarták és szavazták is vissza.

Kivlov 2010.12.07. 09:08:42

@Zabalint:
Ezért ha a maszopnak esze lett volna, bajnait maradásra bírja.
Csakhát, bajnainak volt esze és látta hogy egy csődtömeg, kőkori stílusú párttal nem mehetne sokra…
Meg túl későn is dobták be, addigra gyurcsi elqrása már elképesztő méreteket öltött.

midnight coder 2010.12.07. 09:12:17

Az a helyzet, hogy amit eddig csináltunk az elmúlt 8 évben (= magas újraelosztás, magas adó/járulékterhek, hatalmas államapparátus) egyértelműen a csődöt jelentették. Ha OVI-nak sikerül csodát csinálni akkor nyert. Ha nem, akkor ebben az országban nincs remény. Az amit a szocik csináltak az lassú (illetve nem is annyira lassú) agónia. 8 év alatt megduplázott államadósság, már a válság előtt is 1% körüli GDP növekedés - ez nem vezet sehová. Ha OVI bukik akkor innen csak menekülni lehet.

midnight coder 2010.12.07. 09:13:55

@Kivlov: Bajnai igazából csak annyit csinált hogy Fletóék 1-2 baromságát visszavonta. Csakhogy Fletóék pont ezekkel az osztogatásokkal tudtak hatalmon maradni. És bárki is van hatalmon, amíg demokrácia van addig nem tud érdemben visszavenni az osztogatásból mert akkor a következő választásokat garantáltan bukja.

dr kíváncsivagyok 2010.12.07. 09:18:12

Az elmúlt évek EGYETLEN , a nyugat által is elismert kormányfője Bajnai . Amire vállalkozott....azt minden sallang nélkül teljesítette . Azt pedig nem hiszem, hogy a borsodi és nyírségi kiábrándult , cigányok által legjobban érintett régiói fognak kormányt váltani . A Jobbiknak annyi esélye sincs ...... mint az MSZP - nek. A Fideszről "leváló " szavazók valószínűleg csatlakozni fognak egy szociáldemokrata-szerű (még talán nem is körvonalazódó ) tömörüléshez , melynek kialakulása....törvényszerű !

Kivlov 2010.12.07. 09:19:50

@midnight coder:
és pontosan azt kéne, a baromságokat visszavonni, azaz kiadást csökkenteni ahogy 10 éve mondják az összes "szakember."
13 havi nyugdíj irreális. ingyenes utazgatás irreális. segélyhegyek irreális. közszférai létszám nagysága irreális. MÁV-BKV-Posta stb...
ezekből több100 Mrd / év megtakarítható lenne.
ezért kellett volna bajnainak még keményebbeket lépnie. vagy orbánnak a 2/3 után azonnal ebből finanszírozni az SZJA csökkentést.
de várjuk meg a februárt, hátha lesz 1-2 jó 5letük is, nem csak ilyen alibi intézkedések, mint ez a nyugdíjas téma.

Cirrus 2010.12.07. 09:21:16

A MÉH 17 éve megszűnt. Sokan azt sem tudják, mi az (átvette nagyon kevés pénzért a fém, és az összekötözött, szétválogatott papírhulladékot súly alapján).

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2010.12.07. 09:21:32

Mindenki abban hitben él, hogy lesznek választások. Azt gondolom, hogy nem lesznek, legalábbis 10 évig biztos nem. A következő nagy húzása ennek a levajazása lesz.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.07. 09:23:56

@midnight coder:
Te miről beszélsz? Fletóék 2006-tól csak megszorítottak, az osztogatás időszaka 2001 és 2006 között volt, 3 miniszterelnökkel. 2006-tól Fletóék sem osztogattak, hiszen már nem volt miből, nem volt az a hirtelen trendváltás Bajnai hatalomra jutásakor. Sőt én inkább azt mondom, Gyurcsány második ciklusában népszerűtlenedett el az MSZP, a Gyurcsány féle megszórítások alatt, Bajnai már nem sokat osztott-szorzott népszerűség szempontjából.

Egyébként igazad van, mert osztogatással lehet választást nyerni. De éppen ezért várnám a Fidesztől, 2/3-al és a ciklus elején, hogy ne költekezzenek túl. Ehhez képest Debrecen stadion, a hülye kijelentéseik miatt kockázati kamat az egekben(súlyos milliárdok), közszférában béremelés, adócsökkentés, miközben 12 év forrásából akarják finanszírozni a hiányt. Pedig ha most nem költekeznének, akkor is maradna a népszerűségük, mert az emberek az előző kormányt rühellik.

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2010.12.07. 09:25:41

Ez egy igen gyenge poszt volt szerintem, bár a jogos, mívelt kritikát aztat szeressük.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.12.07. 09:27:38

biztos hogy allamcsod lesz, mitol valtozna meg a helyzet?
a nyugdij penzek allamkotvenyben vannak , amiket egybol bedaralnak , ami marad az egesz biznicbol azt meg eltapsoljak 1 vagy 2 ev alatt
az egesz vallalkozoi szektor a bedoles hataran van, csak nagy tomegu hitel , vagy kp tudna kihuzni a szarbol, de ez hiu abrand
az egyetlen okos dontes ha nyugati valutara valtjatok a megtakaritasokat

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.07. 09:30:43

@Kivlov:
A másik meg hogy nézd meg a nyugdíj pénzeket. Nagyjából 900 milliárd volt a hiánya, 350 milliárd volt ebből azért, mert az MNYP-ba ment a pénz.

Namármost a kiróvó-felosztó rendszer szerint, elég egyértelmű hogyan kéne kezelni. Ugyebár a 350 milliárd megilletné a mostani nyugdíjasokat, tehát addig oké, hogy ekkora hiány lehet a nyugdíjkasszában. Viszont eleve ezt normális gazdálkodással, egyéb adóforrásokból kéne finanszírozni hosszútávon. De ami a lényeg, és erről akartam beszélni, hogy ezen túl annyi pénzt kellene kiosztani nyugdíjnak, amennyi rendelkezésre áll, tehát a mostanihoz képest 550 milliárddal(900-350) kevesebbet! Radikális nyugdíjcsökkentés lenne? Igen, de a kiróvó-felosztó rendszerben ennyi ami jutna. 30 év múlva ennyi sem, akkor miért éljük fel most a jövőt, amikor még rosszabb lesz? Szóval nem a MNYP pénzeket kellene úgymond államosítani, hanem összesen 550 milliárdos nyugdíjcsökkentés kellene. De 2/3-al a hátuk mögött, a ciklus elején basznak lépni, mert félnek, hogy a nyugdíjasok háborognának. Pedig a Fidesz az ország legjobban kommunikáló pártja, annyi hülyeséget elhisznek a hívek, pont azt nem hinnék el, ami igaz is, hogy "járni jár, de nem jut"?

banurr 2010.12.07. 09:33:21

CTRL C - CTRL V
A lakossági ellenállással meghiúsult korrupciógyanús pátyi és sávolyi ügyek után újra tízmilliárdokhoz jutott a Grupo Milton – ezúttal a fideszes többségű székesfehérvári közgyűlés döntésével. A Fidesz széles körű elszámoltatást ígért az előző kormányzati ciklus korrupciógyanús ügyeiben, ám a tételes felsorolásból a Grupo Milton tízmilliárdos ügyei sorra kimaradnak.
Scheiring Gábor képviselő ezért ma napirend előtti felszólalásában arról érdeklődött, hogy mik a székesfehérvári közgyűlés által a Grupo Milton tulajdonában lévő telek belterületbe vonásának körülményei, és kik az átsorolás haszonélvezői. Elmondta, hogy a cégcsoport ügyei mindenhol vihart kavarnak, és a korrupció gyanúja lengi körül ezeket. Ilyen volt a sávolyi motorversenypálya és a pátyi golfpálya építésének ügye.

Válaszában Navracsics Tibor ködösített, amikor azt állította: része volt a 2008-as megállapodásnak, hogy az önkormányzat belterületbe vonja a kérdéses területet. Ez nem igaz, az LMP birtokában lévő megállapodás csak annyit rögzít, hogy az önkormányzat az Alsóvárosi rét fejlesztését fontosnak tartja, azt kiemelten kezeli. Az önkormányzat 2008-ban nem vállalta a belterületbe vonást!

Navracsics Tibor nem válaszolt arra sem, hogy a Fidesz miért nem kezdeményezett elszámoltatást a Grupo Milton korrupciógyanús ügyeiben. Miért hallgatott ezekről az ügyekről a kormányváltás előtt, és hallgat azóta is a Fideszes médiabirodalom? Mi köze van Orbán Viktor miniszterelnöknek a cég vezetőjéhez, akivel 2010 márciusáig rendszeresen együtt nézett meccset a székesfehérvári sóstói stadion Grupo Milton által szponzorált VIP páholyából?

Az LMP ezek alapján követeli, hogy a kormány beszéljen világosan, és hozzák nyilvánosságra a 2008-as szerződést!

Budapest, 2010. december 6.

Kivlov 2010.12.07. 09:33:53

@Zabalint:
legjobban kommunikáló párt? :)))))))
azért döntötték be fél év alatt vagy 3szor a Ft-ot 2 nap alatt egy 10essel? mondjuk ez tuti szándékos volt mind, mert mikor 270 közelébe ér az ojó, mindig mondanak valami marhaságot, ami azonnal +10 Ft...

amúgy ennyi. a nyugdíjasok s*ggének nyalását kellene elsőnek megszüntetni. csakhát 3 millió szavazó. akik még szavaznak is, mert élvezik, hogy húzhatnak egy X-et, nem úgy mint mondjuk 40 évvel ezelőtt...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.07. 09:36:20

@Kivlov:
Nem a piac felé kommunikál jól a Fidesz, ott lejön a hozzá nem értés, hanem a választók felé.

Balt 2010.12.07. 09:42:51

"Tegyük fel, hogy 2011 őszére már papíron sem lesz meg a Fidesz támogatottsága. Az állami szektorban dolgozók fizetései több hónapot késnek. Az állami megrendelésekért nem fizetnek. Az állampapírok még a vécére sem kellenek, az önkormányzatok többsége csődben.Tegyük fel, hogy 2011 őszére már papíron sem lesz meg a Fidesz támogatottsága. (1) Az állami szektorban dolgozók fizetései több hónapot késnek. (2) Az állami megrendelésekért nem fizetnek. (3) Az állampapírok még a vécére sem kellenek, (4) az önkormányzatok többsége csődben."

Az rendben, hogy a (gonosz1) halak is téli álmot alszanak, na de hogy 4 évig egyhuzamban...?

1. Hol tetszett lenni a pl. a tűzoltók túlórapénzének "elfelejtésekor"?

2. Lásd a Dunaújvárosi és a Megyeri híd, ha jól tudom, mindkettő esetén késedelmes állami fizetés (vagy nemfizetés) okozta gazdasági társaságok, vállalkozók tucatjainak csődjét. Egyébként meg: Draskovics-féle áfavisszatartás, ha mond valamit...

3-4. 2008-09 jól illusztrálta mindkettőt.

gorcsev54 2010.12.07. 09:49:12

@Biscione: Ezzel értek én is egyet.Nem lesz itt semmiféle választás semmikor. Itt csak egy nagy rakás szar lesz semmi több.A blogról csak annyit, nemsokára az sem lesz.

Balt 2010.12.07. 09:49:30

@Táskás Tóni: "Én szeretném , mert ennél az impotens cinikus ostoba bandánál csak jobb jöhet."

Láttuk az előző 8 évben. Engem mérhetetlen elégtétellel tölt el, hogy máris vonyítotok, mint a fába szorult féreg. :) Ezexerint (is) jól dolgozik a kormány... :))

Id. Lencsés István 2010.12.07. 09:50:46

Az orbáni kormány eddigi lépései csak az ország kárát okozták. nem eredmény, hogy Schmitt Pál lett a köztársasági elnök, nem eredmény, hogy 10 milliárdért lett testőrsége orbánnak és smitnek, nem eredmény, hogy főzhetünk pálinkát és 8 milliárdot kiveszünk a költségvetésből, nem eredmény, hogy Deberecenben új stadion épül csak azért, mert orbán elveszített egy fogadást kósával szemben. Nem eredmény, hogy 3000 milliárdot ellopnak, nem eredmény, hogy pápai látogatásra a református orbán, zsidó nevű gyermekeivel kiutazik munka és iskolaidőben, megajándékozva arannyal és miliárdokkal a Pápát. Nem eredmény, hogy orbánt minden fontos országból elzavarják, nem eredmény, hogy mindenkivel szembe megyünk. Nem eredmény, hogy mindenki komolytalannak tartja az nországot, két három ember arrogáns viselkedése okán. Megalázták a magyar népet, de nagyon.

Eredménye van a nagy tőkének és orbáni embereknek.

Kivlov 2010.12.07. 09:59:54

@hunocska:
Hehe.
Ha a nagy elqró értelmes dolgokat csinált volna, orbánnak sosem lett volna 2/3. De még ½-e se biztos.
Úgyhogy no comment… késő sírni…

TGabi 2010.12.07. 10:04:45

Tegyük fel, hogy 2011 őszére már papíron sem lesz meg a Fidesz támogatottsága.

Koma! Már most sincs meg. A Századvég nem számít, mert Fideszes-a genyó Szalai Médiatartalommeghatározó Annamária meg bizonyára cenzúráztatja a negatív kritikákat és látszólag ezért nincs. Eközben mindenki lépten-nyomon a kormány durva anyját szídja.

Hunocska szívemből szólt. Eközben mininapóleon legalább 30 évre tervez,

tomwar 2010.12.07. 10:08:45

@öcsi55:
Tapsolni? Megis mihez?
Vagy olyasmire gondolsz, mint ez? :
www.youtube.com/watch?v=oEvBta9Wulo&feature=related

HAJRA!

röntgenszeműlány 2010.12.07. 10:13:08

@midnight coder: Ez sajnos reménytelen, OV bevallottan a gigaállam híve, és a szavazóik is. Mellesleg épp most osztanak el újra pár ezer milliárdot.

@kíváncsivagyok: Bajnainak esélye nem lenne egy választáson. Még a félhülye MA-nak is több van. Nem kell a racionalitás, az csak egy bolsevik trükk.

Balt 2010.12.07. 10:14:09

@Studt: "--bár itt nem választás lesz hanem harc---igazi FORRADALOM!!!!! Lőporszagot érzek!"

Nem kell annyit szívni...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.12.07. 10:14:26

orbánviktor vádlott, álljon fel!

bájgúnár 2010.12.07. 10:29:55

A rendszerváltás akkor fog végetérni ha a fidesz is eltűnik a süllyesztőbe!Ezek az apjuk eszméin nöttek fel ésmint jólnevelt gyerekek nemütnek az apjuk fejére!Ezért van köztük annyi jó etárs!Amúgy a világot maga ez a lehetetlen globálpolitika hajtja bele a radikalizmusba.Nemzetek,kulturák keveredése,nemzet,haza fogalmának elnyomása mind a radikalizmus felé vezeti az embert.Mert beindúl a nemzetek önvédelmi reakciója.Ezért azthiszem hanem változik a politika iránya hamarosan amár most felnövőben lévő nemzedék veszi át a hatalmat akiknek zöme radikális és nemzetben gondolkodó.Amúgy szerintem is ez a járható út.Erős nemzetállam!

Rob67 2010.12.07. 10:34:56

Elvtársak, kéretik mostantól nem komcsizni cinikus felhanggal.
Ez mostantól nem szitokszó...
Világ proletárjai egyesüljetek :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.07. 10:40:26

Az a baj, hogy nagyonbuta matolcsigyerek kiebrudálása hasonló okoból nem megy, mint a reformok: akkor a zorbán tévedne, azt meg ő nem tud. Jelenleg csak annyi tartja még életben a népszerűségét, hogy ő TÉVEDHETETLEN. Ezt sokan elhiszik. Egyszer tévedjen, nullára konvergál a fidesz támogatottsága.

Ez a veszélye annak, ha egyetlen emberből áll a párt. A szociknál legalább ott van a gyurcsányi meg a mesterházi, az legalább kettő, lehet választani. Egyébként sem írnám le a szocikat: 25-30%-ot a fenti szcenáriónál biztos szereznének. De hogy a jobbiknak az 50 sem kizárt, az tuti.

gonosz1hal 2010.12.07. 10:46:43

Hát, azt végképp nemtom, miért gondolja valaki is a poszt olvastán, hogy én az MSZP-t várom szívrepesve.

A nagy érdeklődésre való tekintettel: szavazni úgy szavaztam, hogy három és féléves gyerekemmel mentem be a szavazófülkébe, felemeltem és azt mondtam: "tessék mackó, itt van egy toll, rajzolj egy ilyet valamelyik karikába". Nagyon élvezte a dolgot, én nem firtattam, mikor, hova és mit rajzol.

papamaci1 2010.12.07. 10:48:09

@Szelki Lata:

T. Old Shatterhand !

Ezek azok akik a Lehmann Brothers-et tök jónak tartották !

Nyilván az a cél hogy a komprádor burzsoázia visszakerüljön a hatalomba, világos ügy....

titkosgyilkos 2010.12.07. 10:51:23

"Ha abból indulok ki, hogy milyen arányok jellemzik e két pártot egymáshoz képest, akkor Vona Gábor megkoronázása szinte borítékolható."

Remélem, hogy nem így lesz, mert szvsz ha a Fidesz elefánt a porcelánboltban, akkor a Jobbik minimum mamut kategória.

papamaci1 2010.12.07. 10:57:56

Tényleg !

A csalódott jobbról jöhet a Jobbik...
Akkor persze az EU elgondolkozhatna, hogy nem kellett volna a kilencek kérését ( új nyugdíjrendszer bevezetésének költségei leírhatók legyenek) lesöpörni.

Az ír bankok megmentése az ír nyugdíjalapból: az teljesen korrekt.

Majd jön a komprádor burzsoázia és tök jó lesz újra....

papamaci1 2010.12.07. 11:02:11

Tudomásul kell venni : a gyarmat ne lázadjon.
A "rendszerváltás" célja a tökéletesebb kizsákmányolás megszervezése az ex-komcsik segítségével. Ez van. Mi sajnos nem vagyunk se Oroszország, se Németország. Lehetőségek: kilépés az Európai Unióból. Rögtön másodiknak....

asola 2010.12.07. 11:02:38

Az Orbán ugyan biztosan szeretne maradni 2014 után is, de ha megpróbálja a választásokat elcsalni vagy újra "megvezetni" (mint az őszi önnkormányzatit, az ajánlócédulás trükkel) akkor a Fidesz vezetőség gyorsan megtanulja, hogy milyen az igazi FORRADALAOM (nem a szavazófülkés).

asola 2010.12.07. 11:11:06

Szerintem a fenti 2012-es scenárió egyáltalán nem valószínűtlen, csak az kell hozzá, hogy az Orbán úgy folytassa mint ahogy most csinálja (ez pedig boritékolható). Nem fog ő semmi érdemi reformot csinálni februárban, ahoz legalább egy molylepke eszével kellene rendelkezniük (még együtt sincs meg a teljes Fidesz vezérkarnak). Persze hazudni egy molylepke is tud csak kormányozni nem.

Szerintem ebben a scenárióban az MSZP megszerezne 20-30%-ot.

A Fidesz megtartana 20-30%-ot mert a rá szavazók java része fanatikus, az se zavarja ha összeomlik az ország alatta ha a Vikinek lehet csápolni. Plusz Orbánék nyilván rákenik majd a dolgot az előző kormányokra a birkáik pedig kajálják majd mint az atom.

Az LMP-nek lehet 10-15%-a, ők túl okosakat mondanak ahhoz, hogy magyarok rájuk szavazzanak (sajnos) + nem mindenkinek tetszik a zöld vonal (pedig kellene).

A Jobbik is szerezne vagy 15-20%-ot mivel a szavazótábora hasonló a Fideszéhez. Ha nyernének már kezdenék is méregetni az emberek orrát és koncentrációs táborokat építeni.

2012-ig szerintem nem tud kiépülni új centrista erő, ahhoz elég rövid az időtáv (persze nem lehetetlen).

Mindenesetre csodás lenne megint 5-6 pártos parlamentet látni, ahol mindenkinek van legalább 10%-a.

Balt 2010.12.07. 11:53:05

@Luella Menendez: "Koma! Már most sincs meg."

Ennek azért nézz utána!
www.median.hu/object.6d6d3378-adc0-42f1-85d0-bc4a7d964030.ivy
www.ipsos.hu/site/t-volod-ban-a-p-rtokt-l-674

Kérdés: ha tavasszal az 53%-kal kétharmadra jutott a Fidesz, most a 68%-kal alakulhatnának-e egyáltalán ellenzéki frakciók? És ki volna az alternatíva? A Kétfarkú Kutya Párt? :))

Balt 2010.12.07. 11:57:31

@gonosz1hal: Gratulálok, ez igazán felelős, unokák jövőét szem előtt tartó választópolgári magatartás. :)) A blogot is kb. ennyire lehet/kell komolyan venni...

Balt 2010.12.07. 12:01:13

@asola: "ha megpróbálja a választásokat elcsalni vagy újra "megvezetni" (mint az őszi önnkormányzatit, az ajánlócédulás trükkel) akkor a Fidesz vezetőség gyorsan megtanulja, hogy milyen az igazi FORRADALAOM (nem a szavazófülkés)."

Ja, értem: ajánlószelvény-terror van, ezért az olyan magas támogatottságú jelöltek el sem tudnak indulni, akikre egyébként egyként szavazna a zország fidesz-fóbiás fele. :))

öcsi55 2010.12.07. 16:06:48

@Gerzsonka: szerintem is lesz miniszterelnök!
jÓ HELYEN, A POKOLBAN.A LÁDA SÖR ÁLL(PILSENER)

gonosz1hal 2010.12.07. 17:14:33

@Balt: persze. valamiért nálunk az az elterjedt nézet, hogy ha nem húzod be rendesen az x-et valaki mellé, vagy - adott esetben - több x-et húzol be, akkor felelőtlen választópolgár vagy. már elnézést, de megkérdezhetném, hogy miért is?

Gerardus A. Lodewijk 2010.12.07. 21:57:45

Ugyan kérem, ki mondta, hogy lesz itt még egyáltalán választás?
süti beállítások módosítása